jufsandyinberlijn.reismee.nl

Wat een mooie school!

Hallo allemaal,

Met een beetje vertraging is hier de blog van gisteren!

Gisteren zijn we naar een basisschool in het centrum van Berlijn geweest. Door omstandigheden waren we een paar minuutjes te laat. Daar waren ze hier echt niet bij mee.. oeps! Op een Duitse basisschool krijgen de kinderen bijna ieder vak van een andere meester of juf. Zij maken dus gebruik van het zelfde systeem als bij ons in Nederland op de middelbare school. Vandaag was ook de dag dat ik jullie paspoorten heb uitgedeeld. De kinderen vonden het heel leuk om te krijgen en hebben in het Duits ook paspoorten voor jullie gemaakt!

Verder was het echt een ontzettend grote school! De school had in de kelder een eigen gymzaal die net zo groot is als de gymzaal van bekkerveld. Ook hebben ze voor de gymles buiten nog een enorm sportveld. Daarnaast hebben ze een eigen zwembad waar de kinderen in groep 3 en 4 zwemles krijgen. De speelplaats buiten leek op een combinatie van een stadspark en een kleine speeltuin. Dit was toch wel een school om jaloers op te zijn!

Nadat we de school bezocht hadden kregen we vrijetijd. We zijn bij een Indisch restaurant gaan lunchen en hebben een uurtje gewinkeld. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan om ons klaar te maken voor de avond.

’s Avonds zijn we met een deel van de groep naar een symfonieorkest in de fielharmonie geweest. Dit was erg mooi om eens mee te maken.Ik zal vanavond nog enkele foto’s plaatsen.

Ik wil jullie nog heel veel succes wensen met jullie fietsexamen, maar dat gaat bij jullie helemaal goed komen!!!

Vanavond zal ik eens een variatie op een blog posten. Wat dat is dat zien jullie morgen! :)

Liefs,

Juf Sandy

Nyima Straube

Hoi juf Sandy
gelukkig zijn de kinderen blij met onze paspoorten, ze hebben dus ook zo een paspoort wat wij hebben gemaakt voor ons gemaakt. Leuk. En mij lijkt het ook wel leuk
om op zo een Duitse school langs te komen. En trouwens was het
Indische restaurant lekker. Doei

Juf Sanne

Hallo Juf Sandy,

Wat een verhalen en foto's! Vandaag hebben we de tijd gehad om ze te lezen en te bekijken, maar we hadden helaas geen tijd meer om te reageren. We hadden een drukke dag vandaag!

Het verhaal en foto's over Sachsenhausen was heel indrukwekkend. Daar mag op school meer over vertellen...

Vandaag hadden we inderdaad fietsexamen en het is heel goed gegaan. We hebben alleen de uitslag nog niet :-(
Vanmiddag zijn we ook nog naar het theater geweest. Joris en de Drakentemmers, was heel erg leuk.

Veel plezier nog en tot volgende week.

Heel veel groetjes van je leukste klas!