jufsandyinberlijn.reismee.nl

Berlijn, ik kom er aan!

Hallo liebe freunde,

Hopelijk hebben jullie allemaal een hele leuke vakantie gehad!

Zoals jullie weten ben ik gisteren vertrokken naar Berlijn!

Voor een zondag begon mijn dag al erg vroeg. Om 07.30 ging de wekker en was het eindelijk zover. Nog snel even alles checken, heb ik mijn vliegticket? Heb ik mijn paspoort? Heb ik JULLIE paspoorten? En hup in de auto op weg naar het vliegveld in Düsseldorf. Eenmaal op het vliegveld hebben we gewacht totdat iedereen er was en zijn we onze koffers gaan inchecken. Dit was trouwens meteen al een spannend moment want op het vliegticket stond niet dat we ook ruimbagage mochten meenemen. Gelukkig was dit wel het geval en konden we met een veilig gevoel en schone kleren vertrekken naar Berlijn. Ons vliegtuig is rond 13.15 vertrokken en om 14.20 stonden we weer veilig met beide benen op de grond. Nu was het eindelijk tijd om onze koffers weg te zetten en de stad te gaan verkennen.

We zijn als eerste gaan kijken bij de Berlijnse muur. De Berlijnse muur werd tijdens de koude oorlog gebouwd en scheidde West-Berlijn en Oost-Berlijn van elkaar. De muur stond van 1961 tot 1989, maar tegenwoordig staat er nog een deel van de muur als monument. Na ons bezoek aan de Berlijnse muur zijn we gezamenlijk naar een oud Duits restaurant, genaamd Max und Moritz, gegaan. Daar hebben we, je raadt het al, natuurlijk schnitzel gegeten. Wist je trouwens dat Max und Moritz een Duits geïllustreerd verhaald is, dat ook wel gezien wordt als een van de eerste stripverhalen!

Na het eten zijn we naar de Reichstag gelopen. De Reichstag is het Duitse parlement. Dit kan je dus vergelijken met de Eerste en Tweede kamer in Nederland. Onderweg zijn we ook nog langs de Brandenburger Tor gelopen. Dit is de belangrijkste poort van Berlijn. Uiteindelijk hebben we nog een kort bezoekje gebracht aan het Adlon hotel, het duurste hotel van Berlijn. Om 23.30 waren we allemaal uitgeput van de lange dag en zijn we terug gegaan naar ons hostel.

Heel veel plezier met lezen ensucces op jullie eerste schooldag na de vakantie.

Als jullie vragen hebben hoor ikhet natuurlijk graag!

Auf wiederschnitzel!

Juf Sandy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!